%d0%bb%d1%96%d1%87

ВСЕ ЩО ВАМ ОБОВ’ЯЗКОВО НЕОБХІДНО ЗНАТИ ПРО ЛІЧИЛЬНИКИ ПРИРОДНОГО ГАЗУ

Якщо ви побутовий споживач,який споживає газ комплексно ( плита для приготування їжі плюс котел для опалення чи колонка) проведення ремонту лічильника газу, та у разі неможливості ремонту, його заміна відбувається за кошти газоросподільного підприємства. Ці витрати передбачено в тарифі за газ!

%d0%bb%d1%96%d1%87

Існує рішення АМКУ яке допоможе Вам захистити свої права у взаємовідносинах з газорозподільним підприємством.. Далі надаю цитати тексту з рішення:

“Розгляд цієї справи було розпочато за результатами розгляду звернення депутата Кам`янської ( Дніпродзержинської ) міської ради Іванченко А. Г. (надалі – Звернення)
У Звернені по суті повідомлено, що ПАТ «Дніпропетровськгаз» відмовляє побутовим споживачам у проведенні, за рахунок Товариства, ремонту газових лічильників, що були визнані непридатними до подальшого використання за результатами періодичної повірки, а у разі неможливості проведення ремонту, безоплатно встановити нові газові лічильники (за умови що газові лічильники належать побутовим споживачам, які споживають природний газ комплексно в т.ч. для опалення або одночасно для підігріву води та приготування їжі).
До Звернення були додані заяви побутових споживачів, чий лічильник газу було знято для проведення періодичної повірки, а потім повернуто, як такий, що визнано непридатним для подальшого використання і який підлягає заміні. Споживачі зверталисяся до ПАТ«Дніпропетровськгаз» щодо проведення ремонту його лічильника, або встановлення йому нового лічильника за кошти Товариства, але ПАТ «Дніпропетровськгаз» відмовило йому у безоплатному ремонті або установці нового газового лічильника.
Таким чином, від загальної кількості лічильників, що не пройшли періодичну повірку у 2014 році – 95,6% було повернуто споживачам без проведення ремонту, у 1 півріччі 2015 року
ця кількість склала 98,9%
Відповідно до матеріалів наданих Товариством, впродовж періоду з 01.01.2015 року по 01.05.2016 року у споживачів, які споживають газ комплексно в т.ч. для опалення або одночасно для підігріву води та приготування їжі було знято для проведення періодичної повірки та повірено 93078 газових лічильників (71128 – у 2015 році, та 21950 у поточному
періоді 2016 року).
За негативними результатами періодичної повірки 18863 газових лічильників було визнано непридатними до подальшого використання (14234 – у 2015 році, та 4629 у
поточному періоді 2016 року), з них 1679 було направлено на ремонт (953 – у 2015 році, та 726 у поточному періоді 2016 року).
Впродовж 2015 року ПАТ «Дніпропетровськгаз» безкоштовно замінило побутовим споживачам лише 2190 газових лічильника.
Враховуючи зазначене, впродовж 2015 року та за поточний період 2016 року, Товариство відремонтувало та безкоштовно замінило 4595 газових лічильника, що належали споживачам
які споживають газ комплексно в т.ч. для опалення або одночасно для підігріву води та приготування їжі, що становить 24% від всієї кількості газових лічильників споживачів зазначених категорій, які були визнані непридатними до подальшого використання за результатами періодичної повірки.
Не виконуючи установку нових газових лічильників, або ремонт тих, які були визнані непридатними до подальшого використання за результатами періодичної повірки, Товариство
фактично отримує дохід, у вигляді вартості не наданих послуг ремонту та установки газових лічильників, яку закладено в структурі тарифу на розподіл природного газу.
Таким чином, у ПАТ «Дніпропетровськгаз» відсутня економічна зацікавленість у забезпеченні комерційного обліку природного газу побутовим споживачам вказаних категорій, шляхом установки нових або ремонту існуючих газових лічильників (у разі визнання їх непридатними до подальшого використання за результатами періодичної повірки) за власні кошти.
А відтак, 76 % відсотків побутових споживачів (14268 абонентів) було змушено забезпечувати комерційний облік природного газу, шляхом ремонту існуючого газового лічильника, або покупки нового, за власний рахунок.
Територіальним відділенням були отримані роз’яснення НКРЕКП щодо вимог окремих нормативно-правових актів, які регулюють взаємовідносини між побутовими споживачами та
газорозподільними підприємствами, що були предметом дослідження.

Так, депутат Дніпродзержинської міської ради Іванченко А. Г., звернувся до НКРЕКП (лист від 07.02.2016 року №17/2), щодо отримання роз’яснень з наступного питання (цитата): «..в законодавстві не має згадки про відмінність процедур встановлення лічильника вперше чи вдруге. Відповідальність за встановлення лічильників газу покладено саме на газорозподільні підприємства. В разі коли попередньо встановлений за кошти споживача лічильник визнано непридатним для обліку, споживач може бути визнаним як
споживач без лічильника і потребує встановлення лічильника.
Чи має право газорозподільне підприємство змушувати встановити лічильник за власні кошти споживача, погрожуючи перевести на нарахування по нормам споживання газу,
категорично відмовляючи від встановлення за кошти газорозподільного підприємства?» (кінець цитати).
На запит було отримано наступну відповідь (лист – від 02.03.2016 року №1966/16.3.2/7-16) (цитата): «У разі, справності лічильника газу після проведення його повірки або ремонту Оператор ГРМ зобов’язаний встановити його протягом двох місяців з дати зняття. При цьому рішення про доцільність проведення ремонту або заміни лічильника за результатами
проведення чергової повірки приймає Оператор ГРМ враховуючи технічні та економічні чинники….
…Враховуючи вищезазначене, за рахунок газорозподільного підприємства здійснюються роботи пов’язані з періодичною повіркою, обслуговуванням та ремонтом лічильників газу (в
тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) та у випадку визнання лічильника газу споживача непридатним до подальшої експлуатації та ремонту, а також після закінчення двомісячного терміну з дня письмового повідомлення про його непридатність, установлення такому споживачу нового лічильника газу за умови споживання ним природного газу комплексно, у тому числі для опалення, а також для підігріву води та приготування їжі має відбуватись за рахунок газорозподільного підприємства» (кінець цитати).
Таким чином, позиція територіального відділення підтверджується висновками НКРЕКП.
Відтак, отримані в ході розгляду цієї справи документи свідчать, про те що ПАТ «Дніпропетровськгаз», фактично перекладає на побутових споживачів (що споживають газ комплексно, у тому числі для опалення – з 1 січня 2012 року; що споживають газ для підігріву води та приготування їжі – з 1 січня 2016 року ) витрати щодо забезпечення комерційного обліку природного газу, в той час, коли законодавством передбачено забезпечення
комерційного обліку природного газу для таких споживачів за рахунок Товариства.
За інформацією ПАТ «Дніпропетровськгаз» середня вартість газового лічильника типорозміру G 1,6/2,5/4 становить 834 грн., а вартість деяких видів ремонту може складати більше 650 грн., а відтак, дії Товариства що були предметом дослідження, призводять до зайвих та необґрунтованих витрат з боку побутових споживачів.
Вказані дії були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку, оскільки за умов існування значної конкуренції на ринку відбувалося б змагання між суб’єктами
господарювання з метою здобуття переваг над іншими учасниками ринку завдяки власним досягненням. Тобто, за наявності альтернативи вибору газорозподільного підприємства,
ПАТ «Дніпропетровськгаз» змушено було б дотримуватись встановленого законодавством України порядку надання населенню послуг з розподілу природного газу, оскільки могло б
втратити своїх споживачів.
Крім того, отримані під час дослідження матеріали свідчать, що такі порушення з боку ПАТ «Дніпропетровськгаз» непоодинокі, як кількісно так і географічно.
Таким чином, за результатом розгляду цієї справи встановлено, що дії ПАТ «Дніпропетровськгаз», щодо перекладання на побутових споживачів (що споживають газ комплексно, у тому числі для опалення – з 1 січня 2012 року; що споживають газ для підігріву води та приготування їжі – з 1 січня 2016 року ) витрат щодо забезпечення комерційного обліку природного газу, в той час, коли законодавством передбачено забезпечення
комерційного обліку природного газу для таких споживачів за рахунок газорозподільного підприємства, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції передбаченого пунктом другим статті 50 та частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді дій суб’єкта господарювання, який займає монопольне (домінуюче) становище на ринку, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
Порушення законодавства про захист економічної конкуренції ПАТ «Дніпропетровськгаз» призвело до ущемлення інтересів широкого кола побутових споживачів.
Адміністративна колегія територіального відділення АМКУ ВИРІШИЛА:
1.Визнати публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Дніпропетровськгаз» (ЄДРПОУ 03340920) суб’єктом господарювання, який протягом 2015 року та поточного періоду 2016 року займає монопольне (домінуюче) становище на ринкурозподілу природного газу в межах території Дніпропетровської області, ……
2.Визнати дії публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Дніпропетровськгаз» (ЄДРПОУ 03340920), щодо перекладання на побутових споживачів (що
споживають газ комплексно, у тому числі для опалення – з 1 січня 2012 року; що споживають газ для підігріву води та приготування їжі – з 1 січня 2016 року ) витрат щодо забезпечення комерційного обліку природного газу, в той час, коли законодавством передбачено забезпечення комерційного обліку природного газу для таких споживачів за рахунок
газорозподільного підприємства, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції передбаченим пунктом другим статті 50 та частиною першою статті 13 Закону
України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді дій суб’єкта господарювання, який займає монопольне (домінуюче) становище на ринку, що призвели до ущемлення інтересів
споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
3. За порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане в пункті 2 резолютивної частини цього рішення, накласти на публічне акціонерне товариство по
газопостачанню та газифікації «Дніпропетровськгаз» (ЄДРПОУ 03340920) штраф у розмірі 68000 (шістдесят вісім тисяч) гривень.
4. Зобов’язати публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Дніпропетровськгаз» (ЄДРПОУ 03340920) припинити порушення законодавства про захист
економічної конкуренції, вказане в пункті 2 резолютивної частини цього рішення в двомісячний термін, шляхом забезпечення комерційного обліку природного газу побутовим
споживачам (що споживають газ комплексно, у тому числі для опалення; та що споживають газ для підігріву води та приготування їжі) за рахунок газорозподільного підприємства, про що повідомити територіальне відділення АМКУ.

Повний текст  рішення