gps

GPS: сучасно, зручно, але чи завжди корисно?

Місяць тому міська влада презентувала введення в експлуатацію інтернет ресурсу для GPS моніторингу пасажирського транспорту в м. Дніпродзержинськ. Чудово, що після тривалої перерви у розвитку, місто починає робити перші кроки в світ цивілізації та впровадження таких інновацій цьому підтвердження. Про систему GPS моніторингу говорили вже всі засоби масової інформації в Дніпродзержинську в основному позитивному світлі.

Маючи професійний погляд на системи моніторингу транспорту, та маючи перші підсумки експлуатації, спробую висловити дещо іншу точку зору, що не збігається зі  звуками фанфар про наростаючу популярність даного ресурсу. Для цього попрошу згадати як часто Ви, стоячи під дожем або пронизливим холодним вітром дістаєте свій смартфон, і замерзлими пальцями “ковзаєте” по екрану в пошуках чого-небудь корисного. Так, дійшовши до певної стадії від тривалого очікування, може виникнути ідея – підкинути трохи оптимізму, побачивши зображення автобуса десь неподалік. Але задля цього науковий прогрес і технології входять у наше життя? Для кого призначена ця система моніторингу? Скільки власників смартфонів користується міським Дніпродзержинським транспортом і скільки пасажирів не мають телефонів з доступом в Інтернет? За моїми оцінками більше 90% пасажирів не мають можливості познайомитись із задоволенням моніторингу транспорту що наближається. Мої опоненти скажуть, але ж 10% користувачів новою системою – це чудово. А у відповідь я запитаю: чи зможуть ці 10% виїхати з зупинки побачивши, що на маршруті немає транспорту, або його прибуття очікується не раніше ніж через 40-50 хвилин. Так, корисно пасажиру знати, що транспорт погано працює і їхати потрібно на таксі тому як наслідки переохолодження коштують дорожче. Чи це мета нашого управління транспорту в місті? Полегшити переміщення в місті, де перевізники постійно порушують графік, автобуси вільно покидають маршрут, не маючи ніяких санкцій з боку відділу транспорту, або мета наша створити транспортну систему зручну і ефективну для пасажирів.

Якщо Ви думаєте, що хтось в управлінні транспорту займається аналізом картинок на карті, Ви помиляєтеся. Система створена виключно для Вас замерзаючі пасажири. Все ж таки спостерігати за переміщенням транспорту веселіше …

Хто був у Європі, той бачив, як працюють аналогічні системи у містах. Кожна зупинка, як правило, обладнана невеликим інформаційним таблом, яке, отримуючи інформацію від спеціальної системи, прогнозує час прибуття транспорту для всіх користувачів незалежно від моделі телефону і незалежно від доступу в інтернет. Зручно, хоча і виглядає для нашого міста як – світле майбутнє. Але важливіше навіть не індикація на табло, а точне дотримання графіка пасажирського транспорту.

Місто вже має систему моніторингу транспорту, потрібен наступний крок, завдяки якому система дозволить відстежувати всі порушення перевізниками узгоджених графіків, кількість транспорту на маршруті, приймати скарги на порушення графіка та культури обслуговування на маршруті. Управлінню транспорту щодня на пошту повинні приходити звіти про всі порушення за минулу добу по кожному маршруту. І нарешті, перевізник, який переміг у конкурсі на надання транспортних послуг, повинен нести відповідальність за дотримання узгоджених інтервалів руху та культури обслуговування. І це виглядає не як далеке майбутнє, це реально вже найближчим часом, якщо створити на цьому ж ресурсі диспетчерський профіль з обробкою всіх відхилень від графіка і фіксацією порушень. Ця система повинна бути корисною місту для поліпшення якості транспортних послуг, а не для розваги пасажира в процесі очікування.

Сподіваюся, що запропоновані зміни від фракції «Народний контроль» будуть почуті на депутатській комісії з транспорту і підтримані мером міста, для реального поліпшення роботи транспорта. .